Facebook icon Instagram icon LinkedIn icon
baner informacyjny

Siła reklamy

Było to jedno z najciekawszych wydarzeń ostatniego okresu. Konferencję charakteryzował pełen profesjonalizm, a treść wystąpień była dobrana i przekazana w sposób przystępny i co najważniejsze, nigdy nie wyczerpujący danej tematyki - pozostawiający przestrzeń dla refleksji odbiorcy.

Uczestnicy wsłuchiwali się w różne aspekty kształtowania motywacji i preferencji dotyczących świadomie dokonywanych przez nas decyzji zakupowych. Machina zwana marketingiem otacza nas z każdej strony, czasami zaskakuje i rozczarowuje, czasami przytłacza i bulwersuje, a co najważniejsze manipuluje, z czego nie zdajemy sobie często sprawy. Taka jest właśnie magia reklamy.

Konferencja miała charakter dydaktyczny i praktyczny. Jej odbiorcami były głównie małe i średnie przedsiębiorstwa spożywcze z klastra „Leszczyńskie smaki”, inne firmy z regionu, jak również uczniowie leszczyńskich szkół średnich i studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie. Była też doskonałą okazją do zgromadzenia w jednym miejscu przedstawicieli różnych środowisk: naukowego, biznesowego i samorządowego oraz firm z branży spożywczej.

Konferencję otworzył Prezydent Miasta Leszna, Tomasz Malepszy. Przywitał gości i zaprosił do wysłuchania znakomitych prelekcji specjalistów oraz praktyków. Pierwszą prezentację wygłosiła Prezes Leszczyńskiego Centrum Biznesu Sp. z o. o. dr inż. Alicja Szczepińska. Podczas krótkiego wystąpienia przypomniała zakres działań podejmowanych w ramach projektu „Leszczyńskie smaki” oraz przedstawiła możliwości oraz korzyści, jakie niesie za sobą wstąpienie do sieci.

Eksperci z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, prof. Jacek Kall oraz dr Renata Nestorowicz zaprezentowali aspekty skutecznej kampanii promocyjnej. By przyniosła oczekiwany efekt i spełniła oczekiwane cele, musi być przygotowana w sposób profesjonalny i metodyczny. Nie jest to jednak rzeczą prostą i wymaga zaangażowania i czasu. Jako praktyczny przykład kampanii promocyjnej posłużyła obecnie rozpoczynająca się kampania klastra „Leszczyńskie smaki”. Firma Omnibrannd, realizująca działania promocyjne klastra zaprezentowała koncepcję kampanii i pokrótce przybliżyła zakres promocji „Leszczyńskich Smaków”.

Swoje doświadczenia przedstawiło również grono praktyków. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej oraz producent domowych serów smażonych firma Frąckowiak, członek klastra „Leszczyńskie Smaki”.

Następnie wystąpił długo oczekiwany przez wszystkich, prof. Rafał Ohme, jeden z ojców założycieli neuromarketingu, pionier badań neuromarketingowych, zajmujących się reakcjami psychofizjologicznymi konsumentów na bodźce reklamowe. Oprowadził nas po fascynującym świecie umysłu konsumenta starając się wyjaśnić dlaczego wydajemy pieniądze i co sprawia, że spacerując między półkami hipermarketów decydujemy się na ten, a nie inny produkt.

Tematyka konferencji wywołała duże zaciekawienie wśród jej uczestników oraz doprowadziła do gorącej dyskusji nad znaczeniem reklamy, jej efektywnością i metodami jej stosowania, które podprogowo oddziałują na preferencje każdego z nas.

 

Leszno. Rozwiń skrzydła