Facebook icon Instagram icon LinkedIn icon
baner informacyjny

Coraz większe Leszczyńskie smaki

Sieć Leszczyńskie Smaki powstała w ubiegłym roku z inicjatywy miasta Leszna. Teraz jej prowadzeniem zajmuje się powołana przez samorząd spółka Leszczyńskie Centrum Biznesu. Na powstanie sieci udało się zdobyć dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Na początku Leszczyńskie Smaki skupiały 6 przedsiębiorstw. Są to: Mleczarnia Jan Korbik, Wytwórnia lodów i artykułów spożywczych Jerzy Młynarczyk, Zakład Garmażeryjny Specjał Dorota Kaźmierczak, Przedsiębiorstwo Przetwórczo-Handlowe MALPOL Stanisław Malicki, Przetwórstwo Przemysłu Spożywczego Dagmara Cieślak oraz Cukiernia U KOWOLKI Krzysztof Górecki.

W środę dołączyły następne: Firma Usługowo-Handlowo-Gastronomiczna Smakosz Ryszard Józefiak z Ujazdowa koło Włoszakowic, Zakład Mięsny P.P.H.U. Marian Kaczmarek, Spółdzielnia Mleczarska Nowa Droga Kurowo, Zakład Produkcji Spożywczej i Handlu Frąckowiak z Granowa oraz instytucje działające na rzecz firm: Laboratorium Diagnostyki Weterynaryjnej z Lipna, administrator portali spożywczych spozywka.pl i napoje.pl firma Kangur Jacek Pacholczyk S.K.A. i Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości z Kościana. Ich przedstawiciele spotkali się w ratuszu i podpisali porozumienie na rzecz współpracy w sieci.

Partnerami sieci od jej założenia są PWSZ w Lesznie, Zespół Szkół Rolniczo-Budowlanych oraz Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa.

Przedsiębiorcy oczekują przede wszystkim tego, że dzięki przynależności do sieci wypromują swoje wyroby mówi Dagmara Tkacz, kierownik projektu.

Leszczyńskie Centrum Biznesu ogłosiło już konkurs na firmę, która przygotuje kampanię reklamową Leszczyńskich Smaków. Ma opracować logo sieci, stronę internetową, opakowania wyrobów, zaprojektować stoisko na targi i inne imprezy. Do konkursu zgłosiło się 7 firm, na początku roku wybrana zostanie jedna, która zrealizuje te zadania.

Przynależność do sieci to także możliwość korzystania z usług doradczych oraz wyjazdów na targi do innych miast. Chętni do przystąpienia do Leszczyńskich Smaków mogą się zgłaszać do LCB – e-mail: dtkacz@lcb.leszno.pl lub tel. 506-233-502.

Zależy nam, aby sieć liczyła około 30, a może nawet 50 firm – tłumaczy Alicja Szczepińska, prezes LCB.

Autor: lm; Fot. L. Matuszewska


Niebawem produkty firm zrzeszonych w sieci Leszczyńskie Smaki będą promowane wspólnym logo i opakowaniami.

 

Leszno. Rozwiń skrzydła / Leszno. Spread your wings

 

 

logo WRPO